17 září 2006

Externí audit

Být vyléčený z iluzí je užitečné, i když bolestné. Očekával jsem například, že v autobazaru vykoupí moje ojeté auto minimálně za dvojnásobnou částku, než jakou mi nakonec nabídli.

Jenže pak technik řekl částku a mně vyschlo v krku. Pravda, zachoval jsem formu. To znamená, že jsem se usmál a hrdě odešel středem s výrazem, který dával znát, že jsem s něčím takovým počítal. Ovšem opak byl pravdou, nepočítal.

S odstupem doby tedy musím uznat, že sám bych si za svoje otlučené a lehce rezavějící auto zdaleka tolik nenabídl. Ovšem bolestivé bylo to, že někdo tuto drsnou pravdu dokázal s takovou samozřejmostí a lehkostí vyslovit.

Po cestě domů jsem ale říkal, že by možná občas nebylo špatné takto nechat nezávisle posoudit i závažnější otázky mého života, než pouze stav ojetého auta.

Zřejmě by však akceptování tohoto auditu bylo mnohem náročnější.

Žádné komentáře: