07 dubna 2008

Něco málo o sportu

Nenávidím aktivní sportování. Ne proto, že by mi byl cizí pohyb, ale protože mi to nejde tak, jako ostatním. Ve fotbale neumím kopnout do míče, na kole dojíždím vždycky daleko vzadu za ostatními a při plavání neumím potopit hlavu natožpak skočit šipku. Jediné, co mi docela jde, je sjezdové lyžování, ale to stejně málokdo vidí, takže o tom můžu jenom vyprávět a stejně mi nikdo moc nevěří.

Jenom zkuste vymazat z hlavy zkušenost, když po další vámi zkažené příhrávce spoluhráči instinnktivně vytušili, že jediná šance na vitězství je hrát tak, jako by vás nebylo. A co spoluhráči, to by člověk ještě překousnul, ale spoluhráčky, to přece nejde.

Je to začarovaný kruh, čím větší odpor mám ke sportu, tím víc se mu vyhýbám, jsem v něm horší, a odpor se zvětšuje.

Dnes jsem ale zapojil rozum a uběhl necelý kilometr, víc to skutečně nešlo.

Přežil jsem a pokud to neodstonám, zkusím to někdy znovu.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Je docela logický, že my "nesportovně založený typy" se snažíme alespoň o ty nekolektivní sporty, kdy nemusíme snášet rozpačitý (někdy až nepříjemný)pohledy od ostatních když to zkazíme, a tak běháme a běháme, zase sami běháme... Jóóóóóóóó jak já ti rozumim, Bedřichu!!
P.S. Hodně štěstí, trpělivosti a hlavně zdraví do sportovního začátku!

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
já se pokusím maličko vyjádřit k vašemu tématu.
Hraju fotbal, často, pořád... no... a... opravdu nemám rád, když hraju fotbal s někým, komu to nejde... a stejně tak občas hraju jiné sporty... které zas vůbec nejdou mě...
A díky tomu jsem získal zkušenost takovou, že každý může ten určitý sport hrát a může být svému týmu prospěšný... pro každého je vždy místo... jsem typ člověka, který je iniciativní, pokut jde o sport, nerad prohrávám, nesnáším prohrávání... a tak se snažím, aby můj tým hrál vždy co nejlépe.. to znamená, ve fotbale, když to někomu nejde, tak mu najdu nejlepší pozici, kde má šanci se prosadit ( ne tím, že by nezkazil akci, ale tím, že třeba i dobře nahraje )... ale pokut někdo hraje a nesnáší se, tak nemá smysl, aby hrál...
A stejně tak, pokut já dělám sport, který neumím.. snažím se najít místo, kde být prospěšný... a snažím se opravdu hrát a dávat do toho co nejvíc... takže se takovýchto sportů nebojte...
A k tomu, že vám třeba někdo nevěří to lyžování =) ... stejně jde oto, že to víte vy a že to baví právě vás...
A ještě něco k běhání... to je o fyzičce... fyzičku získáte treningem... pravidelným trenováním. A pokut byste tu fyzičku chtěl získat, tak vám garantuji, že kdybyste chodil měsíc běhat... a začal byste na ... 10 - 15 minutách a každý týden byste si přidával 5minut, tak tu fyzičku máte... hodně štěstí, snad z vás bude aktivní sportovec, který má aktivní sport moc rád =)))

Guruhonza ( kamarád Vašeho syna =) )