30 dubna 2006

Kdo to zaviní?

Když jsem dnes viděl ležet na silnici mladou ženu, zastavil jsem auto a běžel k ní. "Stalo se vám něco?" Pomalu se zvedala za země a říkala, že má něco s nohou, že jí nedávno sundali sádru, a ať ji prý odvedu domů.

No, po pár krocích jsem poznal, že něco s nohou asi má, ale hlavně že je namol. Dovedl jsem ji sice do domu, kde bydlela, ale do třetího poschodí jsem ji už vléct odmítl. Proč ženská pije, když není zdravotně v pořádku?

Mám na to smůlu - když vidím někoho, kdo vypadá v nouzi a potřebný, zatím se pokaždé jednalo o opilce.

Nemám chuť pomáhat opilcům, a proto se k lidem, co vypadají potřebně, vydávám stále s větší a větší váhavostí. A možná, až se ještě párkrát zklamu, tak jednou už nezastavím, nepomůžu - a právě to bude ten případ člověka, který pomoc skutečně bude potřebovat.

Zaviní to pak ti opilci z minulosti nebo já sám?

Opilci vinu unesou a svědomí nějak ukecám. Snad ...

Žádné komentáře: